Sunday, November 23, 2008

E foame de... cultura!

Mi-am facut curaj ieri dupa-amiaza si am iesit pe vremea aceea de nu-ti vine sa dai nici un cutzu afara. Am mers la targul Gaudeamus, tinut la Romexpo. In apropierea pavilionului oameni zgribuliti mergeau grabit, un tablou alb-negru. Inauntru insa, furnicar. Inghesuiala, nu puteai trece, oameni se loveau de tine, tu de ei, cate 2-3 lansari de carte simultan la care invitatii vorbeau la microfon unii peste altii de nu stiai pe care sa il urmaresti. Ca sa ajungi in fata rafturilor trebuia sa stai la rand sau sa te inghesui. Intr-adevar, erau reduceri de 10-20% la carti si albume. Am rezistat doar cat sa iau un autograf de la o autoare simpatica mie, apoi am intrat la o conferinta in Sala Cupola.
Am ramas surprinsa de atata interes pentru un targ de carte. Zau, mergi la cate un eveniment ca asta si ai impresia ca traiesti intr-o alta lume!
Si asta nu e tot! Saptamana trecuta am mers la Opera sa iau bilete la Barbierul din Sevilia, pe 30 noiembrie. La casa am dat de vreo 10 persoane la coada. M-am asezat disciplinata, insa am plecat dezamagita cand am aflat ca... nu mai erau bilete.
Ca sa parafrazez un clasic in viata: e foame de... cultura!

1 comment:

zbog said...

Sau poate ... oferta a scazut până lasă impresia asta. Prețurile pe piața asta au foarte mare legatură cu 'impresia artistică'. Te-aș crede dacă mi-ai arăta ca sunt mult mai multe spectacole și acelea cu casa închisă, sau dacă mi-ai arăta multele cărți de calitate apărute în ultima vreme.